Skip to main content

اخذ ویزا برای خروج از کشور نیازی به ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی ندارد، اما داشتن ترجمه ای از این مدرک می تواند برای افرادی که به خارج از کشور مسافرت می کنند، بسیار مفید باشد.

در ادامه شما مشتریان عزیز را با کلیتی از گواهینامه های رانندگی و نحوه ترجمه رسمی آنها آشنا می کنیم.

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که سن قانونی را سپری کرده اما گواهینامه رانندگی نداشته باشد. گواهینامه رانندگی جز مدارکی است که داشتن آن برای بیشتر افراد لازم و ضروری است.

گواهینامه رانندگی چیست؟

مدرکی رسمی است. و زمانیکه فرد به سن 18 سالگی برسد میتواند به صورت قانونی تصمیم به اخذ آن بگیرد. بعد از طی کردن یک سری مراحل مشخص، شرکت در آزمون های آئین نامه و عملی، با قبولی در آنها می تواند از پلیس راهنمای و رانندگی این مدرک را دریافت نماید.

گواهینامه های رانندگی در انواع مختلفی از جمله پایه یک، دو، سه، گواهینامه موتورسیکلت، و ویژه صادر می شوند.

دریافت این مدرک نیازمند داشتن شرایط و مدارک بخصوص است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • داشتن 18 سال تمام
  • گواهی سلامت جسمی و روحی
  • تست اعتیاد
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • عکس 4*3 تمام رخ پرسنلی
  • کارت پایان خدمت (برای مردان)
  • کد پستی و آدرس محل سکونت
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • و…

برخلاف گذشته امروزه کلیه گواهینامه های رانندگی صادرشده هوشمند هستند و با استفاده از میکروچیپ تمامی اطلاعات صاحب گواهینامه، تخلفات، و سوابق تخلف ثبت می شود و برای پلیس راهنمایی و رانندگی قابل بازخوانی است.


پیشنهاد مطالعه: ترجمه کارت ملی چه نکاتی دارد و چه زمانی به آن احتیاج داریم؟


مدت زمان اعتبار برای گواهینامه ها از سوی سازمان راهنمایی و رانندگی 10 سال لحاظ شده است که بعد از پایان این مدت و تایید سلامت روحی و جسمی شخص، به مدت10سال دیگر تمدید می شود.

در ادامه نحوه و مراحل لازم برای ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی را برای افرادی که قصد خروج و یا مسافرت به خارج از کشور را دارند ارائه می شود.

کلیه گواهینامه های رانندگی قابلیت ترجمه رسمی با مهر قوه قضاییه را دارند. دریافت تاییدیه از وزارت امور خارجه و دادگستری برای ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی تنها به ارائه اصل گواهینامه نیاز دارد.

قوانین راهنمایی رانندگی در کشورهای مختلف متفاوت است اما شما می توانید با ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی در دارالترجمه میرپارس از مزایای داشتن آن بهرمند شوید.

داشتن گواهینامه ترجمه شده اهمیت زیادی دارد زیرا شما می توانید زمانیکه در کشوری دیگر حضور دارید با داشتن این مدرک ترجمه شده و نشان دادن آن طی مدت زمان معینی رانندگی کنید.

همچنین داشتن ترجمه رسمی گواهینامه های رانندگی در کشورهای خارجی راهی برای معافیت از شرکت در امتحانات آیین نامه و عملی است، در ضمن شما میتوانید از تخفیفات بیمه شخص ثالث، بیمه های مربوط به اتومبیل در کشور مربوطه بهرمند شوید.

لازم به ذکر است ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه یک گواهینامه بین المللی است که صادر می شود و از اعتبار بالایی برخوردار است.

ارسال پاسخ