Skip to main content

اگر نیاز به ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی به همراه تایید دادگستری و وزارت امورخارجه دارید و مدارک دانشگاهی شما زیر نظر وزارت علوم ­باشد (یعنی اینکه شما در دانشگاه­های سراسری، غیرانتفاعی و یا پیام‌نور در رشته‌­های غیرپزشکی درس خوانده­‌اید)، می­‌بایست به سایت وزارت علوم بنام “سامانه سجاد” مراجعه کرده و درخواست تاییدیه تحصیلی بدهید. جهت آشنایی با روند ثبت­‌نام در این سامانه لطفا ویدئوی زیر را مشاهده بفرمایید و یا آموزش تصویری و قدم به قدم بعد از ویدیو را ملاحظه نمایید.  

 

مراحل دریافت سامانه سجاد

این توضیحات شامل تمامی مدارک صادره توسط وزارت علوم می باشد: گواهی اشتغال به تحصیل، گواهی رتبه، دانشنامه، ریز نمره و … . به عبارتی هر مدرکی که در این سامانه تایید شود، قابل ترجمه و تایید است.

مراحل ترجمه و تایید این مدارک به صورت زیر است:

  1. در دست داشتن اصل دانشنامه و ریز نمرات (مدارک موقتی که در آن ها عبارت “فاقد ارزش ترجمه” قید شده باشد به هیچ عنوان قابل ترجمه و تایید نیست).
  2. مراجعه به سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان) به آدرس https://portal.saorg.ir/
  3. در صورتی که حساب کاربری ندارید، ابتدا باید از منوی ثبت نام در سایت ثبت نام کنید:
دریافت تاییدیه تحصیلی سامانه سجاد

4 – بعد از پر کردن موارد درخواستی و ایجاد حساب کاربری، وارد حساب خود شوید و از منوی خدمات، قسمت تایید مدارک جهت ترجمه رسمی را انتخاب کنید:

راهنمای دریافت سامانه سجاد برای ترجمه

5 – در مرحله بعد بعد از خواندن قوانین و مقررات مربوطه، تیک قسمت موافق هستم را بزنید و وارد مرحله بعد شوید:

آموزش تاییدیه سامانه سجاد

6 – در مرحله بعد مواردی را که هنگام ایجاد حساب وارد کرده اید دوباره مشاهده می کنید. در صورت مغایرت روی گزینه اطلاعات ویرایش پروفایل کلیک کنید. در غیر این صورت به مرحله بعد بروید:

تاییدیه سامانه سجاد وزارت علوم

7 – در این قسمت از شما خواسته می شود که فیلد های خالی را پر کنید. یکی از سوالات رایج دانشجویان در این قسمت نام دانشگاه مقصد است، زیرا بسیاری از دانشجویان کاملا در مورد دانشگاه مقصد مطمئن نیستند. به عرض این دسته از دوستان می رسانیم که این قسمت هیچ تاثیری در روند ترجمه و تایید ندارد و صرفا جهت آرشیو وزارت علوم باید پر شود. پس فقط آن را خالی نگذارید. در قسمت مربوطه نیز اسکن مدارک را قرار دهید.

تایدیه تحصیلی مدرک دانشگاه سراسری

8 – بعد از کلیک روی گزینه ارسال و عدم وجود خطا هنگام پر کردن فیلد های خالی، شما به درگاه بانکی متصل می شوید تا هزینه تایید مدارک را پرداخت کنید:

اخذ تایید تحصیلی وزارت علوم

9 – در صورت موفقیت یا عدم موفقیت پرداخت پیام های زیر نمایش داده می شوند:

سامانه سجاد برای تایید دانشنامه
تایید آنلاین دانشنامه و ریز نمرات دانشگاهی

10 – هزینه تایید مدارک تحصیل: جدیدترین اطلاعیه مربوط به هزینه های تایید مدارک را می‌توانید از وبسایت وزارت علوم مشاهده نمایید. 11 – بعد از اینکه مراحل بالا به صورت موفقیت آمیز طی شد، چند روز بعد شما یک پیامک یا ایمیل مبنی بر مراجعه به سامانه دریافت می کنید و می توانید وضعیت مدارک خود را مشاهده نمایید. از طریق حساب کاربری خود وارد سایت می شوید و از منوی بالا روی کارتابل کلیک می کنید:

تاییدیه تحصیلی دانشنامه سراسری

وضعیت مدرک تحصیلی شما یکی از این سه حالت است:

1 – نیاز به بازبینی توسط کارشناس: با دیدن این حالت شما باید پروفایل خود را مورد بازبینی قرار بدهید و خطاهای احتمالی را رفع کنید.

راهنمای سامانه سجاد

2 – عدم تایید درخواست توسط کارشناس: در صورت رد این پیام نمایش داده می شود:

آموزش اخذ تایید دانشنامه و ریزنمرات

3 – تایید درخواست توسط کارشناس: در صورت تایید درخواست این پیام نمایش داده می شود و با کلیک روی قسمت دریافت فرم، می توانید فایل تاییدی را دانلود نمایید.

تاییدیه آنلاین سامانه سجاد

یک نمونه فایل تاییدی:

تاییدیه اینترنتی دانشگاه سراسری

دریافت تاییدیه آخرین مرحله تایید مدارک می باشد. بعد از دریافت این فایل ها با در دست داشتن اصل مدارک و فایل های تاییدیه می توانید به دارالترجمه 532 مراجعه فرمائید تا مترجمان ما در سریعترین زمان و با بالاترین کیفیت ترجمه شما را آماده کنند.

46 دیدگاه

  • هاست ایمیل گفت:

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  • خرید کتاب انگلیسی گفت:

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید
    جزو بهترین سایت ها هستید.

    • ممنون از نظر شما دوست عزیز

      • سیدعارف ابراهیجی گفت:

        سلام خسته نباشید!
        من از اتباع خارجی هستم که در ایران تحصیل کردم میخواهم مدارکمو در سامانه ی سجاد ثبت کنم‌چیطور میتونم انجامش بدم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

        • سلام دوست عزیز. تنها کافیست که وارد صفحه انگلیسی سایت سامانه سجاد شوند. به این صورت که در همان صفحه اول سامانه در قسمت بالا سمت چپ گزینه تحت عنوان English وجود دارد که با انتخاب آن میتوانید ثبت نام خود را کامل کرده و سپس جهت دریافت تاییدیه تحصیلی اقدام کنید

  • ناشناس گفت:

    عالی بود. تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

  • iransabt.co گفت:

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

    • انشالله که با نظرات انرژی بخش شما همیشه همینطور باشه

    • RV گفت:

      خیلی خوب بود اما من مقطع کارشناسی هستم و اطلاعات تحصیلی ام را هم درست وارد میکنم اما گزینه مورد نظرم و در خدمات پیدا نمیکنم باید چیکار کنم آیا باید اطلاعات دیپلم را هم وارد کنم ب جز کارشناسی؟

  • dunro گفت:

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  • titangame گفت:

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  • پرایم گفت:

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

  • سبد فروشگاهی گفت:

    خسته نباشید ممنون به خاطر این وبسایت مفید

  • تعیین وقت مصاحبه سفارت گفت:

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  • اهواز گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

    • ممنون از نظر مثبت شما دوست عزیز. اگر در زمینه ترجمه سوالی داشتید می توانید از این طریق با ما مطرح سازید. در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد

  • jeanettjustice گفت:

    وای خیلی خوبه ساییتون ممنون.

  • مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر حتما باید تاییدیه تحصیلی بگیریم؟
    پس گزینه لغو تعهد آموزش رایگان برای چی هست؟
    من یکم گیج شدم ممنون میشم منو راهنمایی کنین.

    • سلام. لغو تعهد آموزش رایگان جهت دریافت اصل مدرک و ریزنمرات شما است. که این روند در سامانه سجاد انجام می پذیرد. ولی زمانیکه شما نیاز به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی دارید، می بایست علاوه بر دریافت اصل مدارک، مجدد توسط سامانه سجاد و زیرشاخه “تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی داخل کشور جهت ترجمه رسمی” اقدام نمایید و پس از واریز مبلغی به وزارت علوم و طی دو الی سه روز اداری، فایل PDF تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنید که جهت ترجمه رسمی الزامیست.

  • منیره گفت:

    سلام. بارگذاری دانشنامه همان مدرک موقت از دانشگاه هست؟

    • سلام دوست عزیز. خیر می بایست اصل مدارک را از دانشگاه دریافت کنید سپس جهت ترجمه رسمی عکس مدرک اصلی را در سامانه بارگذاری کنید

  • عطیه گفت:

    سلام. برای گواهی اشتغال به تحصیل که تحویل سفارت بدیم واسه ویزای شینگن، فقط کافیه از قسمت «گواهی اشتغال به تحصیل » گواهی بگیریم درسته؟ دیگه نیازی به اون بخش تایید مدارک تحصیلی جهت ترجمه رسمی نیست، درست میگم؟

    • سلام دوست عزیز. گواهی تحصیلی مدرسه یا دانشگاه؟ اگر دانشگاه هست، سراسری یا دانشگاه آزاد یا وزارت بهداشت؟ تمامی این موارد در پاسخ به سوال شما تاثیر گذار هست. برای راهنمایی کامل‌تر می‌توانید با شماره 02166400955 تماس بگیرید.

  • یوسفی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من موقع پرداخت برای تاییدیه عدم موفقیت برام زده شد و الان در قسمت گزارش پرداخت برام نوشته پرداخت ناموفق و در کارتابل هیچ چیزی نوشته نشده
    میخواستم بدونم الان برای من تاییدیه در حال بررسی هست یا کلا باید از اول درخواست بدم برای تاییدیه مدارکم

  • سید گفت:

    دمتون گرم توضیحات عالی

  • M گفت:

    سلام من درخواست تاییدیه تحصیلی زدم ولی رد شد و زده بود مشخصات تکمیل نیست و ویرایش هم نمیشه کرد باید چیکار کنم ؟

    • معمولا در پاسخی که می‌دهند، دلیل نقص مدارک را واضح بیان می‌کنند. اگر برای شما صرفا گفته است مدارک تکمیل نیست، با اداره تحصیلات تکمیلی وزارت علوم تماس بگیرید و با کد پیگیری سامانه سجاد خود مشکل را جویا شوید.

  • lili گفت:

    سلام من داخل سامانه میخام ثبت نام کنم و اتباع هستم وقتی وارد میشم برا ثبت نام ازم اسکن رو نوشت اصلی رومیخاد منظور از رو نوشت اصلی چی هست همون مدرک دانشنامه ام هستش؟

    • سلام. شما در بدو ورود به سامانه سجاد باید روی گزینه English کلیک کنید و سایر راحل را به زبان انگلیسی طی نمایید. اگر از این مسیر اقدام کردید و به این مورد برخوردید می‌توانید اسکرین شات آن صفحه را به شماره 09106449174 واتساپ کنید تا راحتتر شما را راهنمایی کنیم.

  • معصومه گفت:

    سلام چگونه و از کدام قسمت دانشنامه دریافت کنیم؟ من روزانه بودم دوره کاردانی ناپیوسته و دو سال تعهد ضمن خدمت دارم و میگن باید بیمه رد میشد و تا معلوم بشه که کار کردی و درصورتی که 8 سال سابقه کار در حیطه رشته خودم رو دارم بدون بیمه البته و حالا من این دانشنامه رو چگونه بگیرم

    • سلام کاربر گرامی، اگر منظور شما را درست متوجه شده باشم، در مورد آزادسازی مدرک روزانه سوال دارید. که این موضوع از حیطه تخصص ما “ترجمه رسمی مدارک” خارج است و متاسفانه اطلاعی در این زمینه نداریم.

  • سحر گفت:

    سلام ممنونم از اطلاعات خوبتون، اون قسمتی که بدهی به صندوق رفاه هست، من گزینه ی بدهی ندارد رو انتخاب میکنم که پایینش یه فیلد باز میشه که نوشته تصویر صندوق رفاه. این تصویر صندوق رفاهو چطوری باید بگیریم و از کجا؟ من در طول تحصیلم هیچ وامی نگرفتم و بدهی ندارم، تو کارتابلم در صندوق رفاه جایی وجود نداره که دانلودش کنم و در این فیلد سامانه سجاد بذارم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • حسینی گفت:

    با سلام
    من برای دوره کاردانی درخواست تاییدیه تحصیلی دادم و مبلغ 75 هزار تومان پرداخت کردم بعد خواستم برای کارشناسی درخواست تاییدیه تحصیلی بدم ارور میده که باید کد صحت برای اولین مدرکتون اومده باشه…یه راهنمایی میفرمایید چکار کنم…. دانشگاه گفته برای فارغ التحصیلی باید برای هر دو دوره تاییدیه ارایه بدید…..

    • سلام. معمولا کد صحت پس از 2 الی 4 روز واستون ارسال میشه. اگر عجله دارید با دانشگاه مقطع کاردانی بخش امور فارغ التحصیلان تماس بگیرید و درخواست کنید تا سریعتر پروسه کد صحت را برایتان انجام دهند.

  • Kord گفت:

    سلام وقت بخیر من برای کارم تایید تحصیلی میخوام چون جزء مدارکی هست که باید ارایه بدم و این سایت رو برای گرفتن تایید تحصیلی معرفی کرده اون اداره دولتی
    اما من ارشدم دانشگاه ازاد هست
    گویا ازاد رو نمیشه از این سایت گرفت درسته؟
    میشه راهنمایی بفرمایید من چکاری باید بکنم ؟؟؟

  • شیوا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من کاردانی به کارشناسی خوندم .برای تاییدیه تحصیلی گزینه کارشناسی نیست آخه؟ میشه راهنمایی کنید چکار باید کنم

    • سلام کاربر گرامی، در کدام مرحله از ثبت نام با این مشکل مواجه شده اید؟ می توانید با دارالترجمه تماس بگیرید (02166400955) تا همکاران راهنماییتان کنند و یا برایتان ثبت نام را انجام دهند.

  • پرستو گفت:

    سلام خسته نباشید، من میخواستم تاییدیه گواهی سیستم نمره دهی رو بگیرم اما گزینه مناسب رو پیدا نمیکنم. ممنون میشم راهنمایی کنید

  • یگانه K یگانه K گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من اشتباهی لغو تعهد تحصیلی زدم رشته کاردانیمو الان چیکار کنم .نمیدونستم اینجوری میشه نوشته شما تو این رشته گرایش ندارید

ارسال پاسخ